יום רביעי, 10 בפברואר 2010

15 טיפים על סרטן ורפואה אלטרנטיבית: חיזוק מערכת החיסון

15 טיפים לחולי סרטן ולמניעת המחלה – חיזוק מערכת החיסון / מיכל רון*
סיכום הספר 'לא לסרטן' של דויד סרוואן-שרייבר, עם כמה תוספות

מבוא: 'לא לסרטן'
מאמר זה נכתב בעקבות הספר 'לא לסרטן' של ד"ר דויד סרוואן-שרייבר.
אני ממליצה על הספר הזה לכל מי שחלה בסרטן,
ולכל מי שמעדיף שלא לחלות בסרטן.
זה ספר מעולה, קריא, וקל ליישום.
את הסיכום אני מביאה עבור מי שאין לו את הזמן או הכוח לקרוא את הספר.

הנחות היסוד: לעזור לגוף שלך להבריא
נכון, הרפואה הקונבנציונלית עושה כל שביכולתה: כימותרפיה, הקרנות וניתוחים.
יחד עם זאת, יש לנו מערכת חיסון, שתפקידה למנוע את מחלת הסרטן, או להלחם בה – כמו שהיא נלחמת בכל מחלה אחרת.
אם נעזור לתיפקודה של מערכת החיסון נוכל להתמודד טוב יותר עם המחלה, ואני גם מכירה אנשים שהחלימו ממנה לגמרי, אך ורק באמצעות חיזוקה של מערכת החיסון.
לכן, הסיכום כולל בעיקר המלצות לחיזוק מערכת החיסון.

השתדלתי לבחור אך ורק המלצות שהן:
• שימושיות. אם חשבתי שטיפ מסויים הוא מאוד מוצלח, אך קשה ליישום, לא הבאתי אותו כאן.
• זולות. חמוציות, למשל, הן בריאות מאוד, אבל גם יקרות. אז לא הבאתי בסיכום.
• המלצות מוסכמות על כולם, או לפחות שיש להן תיעוד טוב מאוד בספרות המדעית. על מוצרי סויה, למשל, אינני ממליצה ישירות במאמר, בגלל חילוקי הדעות לגביהם.
• המלצות חיוביות. אני מאמינה בלהגיד לאנשים מה כן לאכול, במקום מה לא לאכול. אם תבחרו ליישם את המלצות התזונה הבריאה, או להכין את מתכוני הבריאות הטבעוניים שאני מביאה באתר, אתם עלולים לגלות שדי פשוט לוותר על מזון 'לא בריא' לטובת מזון בריא.

3 דברים שעליהם בכל זאת כדאי לוותר
1. עד כמה שניתן, עדיף לוותר על 'פחמימות ריקות' בעלות מדד גליקמי גבוה, קרי: סוכר לבן, קמח לבן, ואורז לבן. את הסוכר הלבן ניתן להחליף בסטיביה; את הקמח הלבן ניתן להחליף בקמח מלא; ואת האורז הלבן באורז מלא. לוקח אולי כמה שבועות להתרגל, אבל מרוויחים בריאות.
2. עד כמה שניתן, כדאי לוותר על אכילת מוצרים מהחי, קרי: בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב. בעיקר אם אתם משתמשים בהמלצות אלו לאחר שכבר התגלה בגופכם סרטן, ולא רק כדי למנוע את המחלה. אני יודעת שקשה. אחד הטריקים שעובדים, עבורי, לפחות, הוא לא לקנות מוצרים כאלה הביתה, ולאכול אותם רק בחוץ. אם בכל זאת אתם בוחרים לקנות הביתה מזון מהחי, עדיף אורגני, ו/או תחליפים.
3. המלצה רגשית – אחד הפירושים למילה סרטן הוא 'הסר טינה'. בספר 'לא לסרטן' סרוואן-שרייבר ממליץ כמה שיותר להמנע מרגשות 'שליליים' כדוגמת כעס. רגשות כאלה פוגעים מאוד בתיפקודה של מערכת החיסון, שתפקידה לרפא אותך!
באתר מופיעים מאמרים רבים שיכולים לעזור לך לרפא את הרגשות ה'שליליים' בחייך.

2 המלצות כלליות
4. מים!!! כן, והרבה! יחד עם זאת, המים שאנו שותים מכילים תכופות רעלים כדוגמת תרכובות הפלואור המוחדרות למים. לכן עדיף לשתות מים מסוננים.
5. ירקות ופירות אורגניים. יקר, נכון. אבל זה מתקזז כשמוותרים על המוצרים מהחי. אפשר להסתפק ולקנות אורגני רק ירקות עליים כדוגמת חסה ומנגולד, ו/או פירות וירקות שיותר מועדים 'לספוג' את הרעלים מהריסוס, כדוגמת ענבים, תפוחים וגזר. עוד אפשרות היא לקלף.

7 מזונות שלא חשבת שיכולים לעזור לך במלחמה נגד הסרטן
6. תה ירוק. סרוואן-שרייבר ממליץ על 6 כוסות ביום, אבל גם 2-3 כוסות ביום יכולות לעכב בהרבה את התפתחות המחלה.
7. אומגה 3. אפשר לאכול 3 פעמים בשבוע דגי מים עמוקים, כדוגמת סלמון או טונה, אבל אני מוצאת שהכי פשוט והכי זול לקחת כמוסות. 1-2 ביום.
8. כורכום ופלפל. כן, כן! אפשר להוסיף לתבשילים, לקנות מוכן – קארי, למשל, ויש אפילו בכמוסות. אני ממליצה לשלב את זה כבר בניקוי כבד: דבר ראשון בבוקר – כף שמן זית, כפית כורכום וטיפה פלפל, לערבב, להוסיף קצת מיץ לימון סחוט, לערבב שוב, להוסיף חצי כוס מים פושרים ולשתות. אחכ לא לאכול כלום במשך 20 דקות.
9. קטניות: שעועית, אפונה, עדשים. את האפונה אפשר לבשל כמות שהיא במים, כשעה על אש נמוכה עם קצת כמון ויש יופי של מרק; עדשים אפשר להוסיף כמות שהן לאורז (מג'דרה). את השעועית עדיף להשרות יום קודם במים לפני שמבשלים אותה – במיץ עגבניות, למשל.
10. פטריות שיטאקה. אפשר לקנות אותן כבר חתוכות בתפזורת, ואז זה גם לא מאוד יקר, ולהוסיף כמות שהן לתבשילים.
11. אורגנו, בזיליקום ורוזמרין טובים באופן כללי לבריאות. להוסיף לתבשילים.
12. פטרוזיליה וסלרי. כנ"ל. היות ומדובר בירקות עליים, קרי – שמרוססים ישירות, עדיף לקנות אורגני. ההבדל במחיר לא נורא, בעיקר בהתחשב בכמויות שצורכים.

3 טיפים נוספים, חשובים מאוד, שיעזרו לך להרגיש טוב
13. התעמלות!!! אי אפשר להדגיש מספיק את חשיבותה של הפעילות הספורטיבית למניעת הסרטן. לדוגמא: 30 דקות הליכה במשך 3-5 פעמים בשבוע, הורידה לחצי את ההסתברות להופעה חוזרת של סרטן השד אצל חולות!!! קרי – זה לא רק חשוב, זה יכול להיות גם קל – 3 פעמים בשבוע ללכת ברגל לעבודה, או לרדת 2 תחנות קודם, ואפשר גם לשלב את ההתעמלות עם הטיפ הבא:
14. כלב. נשמע מצחיק, נכון? לא למי שכבר יש לו או היה לו. 10 דקות של ליטוף חיית מחמד כמו כלב או חתול מורידה את לחץ הדם ומשפרת פלאים את תיפקודה של מערכת החיסון.
15. מדיטציה, דמיון מודרך ועבודה רגשית. הדבר שהכי פוגע בתיפקודה של מערכת החיסון הוא מתח ולחץ רגשיים, ואלה נוצרים בעיקר מסיבות רגשיות – פחד, חרדה, אשמה, בושה, בדידות, כעס, עצב, וכד'. אלו החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שכל אלו ניתנים לריפוי – בין אם באמצעות מדיטציה ובין אם באמצעות טיפול. גם המדיטציה וגם הטיפול עוזרים להורדה של רמת המתח והחרדה שגורמת המחלה, גם לתמיכה בתהליך ההבראה, ואפילו מאפשרים להשתמש בזמן הזה כדי למצוא משמעות חדשה ועמוקה יותר בחיינו, וליצור בהם יחסים יותר קרובים ויותר אהבה.

לבריאות!



ינואר 2010

* מיכל רון עובדת בפסיכולוגיה אלטרנטיבית, ועוזרת לאנשים למצוא ולרפא את הסיבות הרגשיות והנפשיות הגורמות למחלות ולהפרעות פיזיות שונות.
אתר: http://www.michalron.com.
מייל: alternatherapy@yahoo.com .


יש לראות את הכתוב במאמר כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה